Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗΣ

 Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για την υγραεριοκίνηση


Κατά πόσο μια εκτός αντιπροσωπίας μετατροπή επηρεάζει τους όρους της εγγύησης που παρέχετε στα μοντέλα σας; Τι τεχνικά προβλήματα μπορεί να προκληθούν;

AUDI & VW: Η εκ των υστέρων τοποθέτηση ενός συστήματος αναιρεί την παρεχόμενη εργοστασιακή εγγύηση σε περιπτώσεις που η δυσλειτουργία έχει προκληθεί από το ίδιο το σύστημα. Από τεχνική άποψη, η χρήση υγροποιημένου υγραερίου LPG (Liquefied Petroleum Gas) έχει γενικά θετική επίδραση στη λειτουργία του κινητήρα, καθώς εξασφαλίζει καλύτερη καύση και μικρότερες εκπομπές καυσαερίων. Για το λόγο αυτόν, άλλωστε, και η VW παρέχει αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα καύσης LPG (σε συνδυασμό με τη βενζίνη) εργοστασιακά τοποθετημένο. Όσον αφορά τις εκ των υστέρων τοποθετήσεις, ωστόσο, η ποιότητα και τεχνολογία που φέρει ένα σύστημα επηρεάζει καταλυτικά και την ορθή λειτουργία του κινητήρα. Σε ορισμένες περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει ορθή σχεδίαση και συμβατότητα του συστήματος καύσης LPG με τα υπάρχοντα συστήματα του κινητήρα, μπορεί να προκύψει πρόβλημα στα μπεκ ή και στο μηχανισμό βαλβίδων.

BMW: Από ό,τι είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, οι κινητήρες που χρησιμοποιούν άλλοι κατασκευαστές στα μοντέλα τους για λειτουργία με LPG έχουν διαφορετική σχεδίαση(κυρίως στην κυλινδροκεφαλή και τις βαλβίδες), προκειμένου να αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες και στα «ξηρά» χαρακτηριστικά του αερίου. Γι’ αυτό, η τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος στα αυτοκίνητα BMW θεωρείται μετατροπή, και ως μετατροπή ακυρώνει την εγγύηση του κινητήρα και των επηρεαζόμενων περιφερειακών του.

CHEVROLET: Μια after market μετατροπή η οποία δεν είναι εγκεκριμένη και πιστοποιημένη από την κατασκευάστρια εταιρεία συνεπάγεται την εξαίρεση από την παρεχόμενη εργοστασιακή εγγύηση ορισμένων βασικών εξαρτημάτων που σχετίζονται με τη χρήση του υγραερίου ως καυσίμου. Τα συνηθέστερα τεχνικά προβλήματα τα οποία μπορεί να προκληθούν είναι φθορά μερών του κινητήρα ή σε ορισμένες περιπτώσεις και του ίδιου του κινητήρα -δεδομένου ότι τα εξαρτήματά του δεν είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για καύση με υγραέριο- καθώς και ατελής καύση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση της ενδεικτικής λυχνίας βλάβης του κινητήρα και σε ορισμένες περιπτώσεις τη μετάβαση σε χαμηλής απόδοσης λειτουργία (safe mode).

CITROEN: Οποιαδήποτε μετατροπή εκτός εργοστασιακής κατασκευής διακόπτει την εργοστασιακή εγγύηση, κάτι που επίσης ισχύει για όλες τις after market μετατροπές.

FORD: Για την ισχύ της εγγύησης θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι μπορεί να επηρεαστεί ανάλογα με το εξάρτημα που θα παρουσιάσει βλάβη και από το αν αυτή σχετίζεται ή απορρέει από την τοποθέτηση του εν λόγω συστήματος.

HONDA-MITSUBISHI: Στα αυτοκίνητα που έχει γίνει εκ των υστέρων μετατροπή σε γκάζι δεν ισχύει η εγγύηση για τα μέρη που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από τη μετατροπή.

HYUNDAI: Βάσει των αναγραφόμενων στο βιβλίο εγγύησης και συντήρησης της Hyundai, κάθε μετατροπή μπορεί να επηρεάσει και να επιβαρύνει διάφορα λειτουργικά συστήματα του οχήματος. Μεμονωμένα εξαρτήματα ή σύνολο εξαρτημάτων που θα έχουν υποστεί την οποιαδήποτε επιβάρυνση ή βλάβη που θα προέρχεται από τη συγκεκριμένη μετατροπή δε θα καλυφθούν από εγγύηση, εφόσον δεν υπάρχει η πιστοποίηση του κατασκευαστή. Δεν μπορεί εξαρχής να γίνει πρόβλεψη εξαρτημάτων που θα υποστούν φθορά.



MERCEDES: Σε συνέχεια της προηγούμενης απάντησης, οποιαδήποτε μη εγκεκριμένη από τον κατασκευαστή μετατροπή επηρεάζει τους όρους της εγγύησης του οχήματος. Όταν τεκμηριώνεται η εμπλοκή της μετατροπής σε κάποια βλάβη την οποία καλείται να καλύψει ο κατασκευαστής μέσω της εγγύησης, τότε δεν υπάρχει κάλυψη. Τα προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν αφορούν μηχανικά μέρη (έδρες βαλβίδων) ή προβλήματα με την ηλεκτρική / ηλεκτρονική περιφέρεια του κινητήρα.

OPEL: Εμείς εγγυόμαστε για το προϊόν Opel, όπως το κατασκευάζει το εργοστάσιο για την καλή λειτουργία του και όπως ορίζουν ο κατασκευαστής και η νομοθεσία. Δεν καλύπτουμε κανένα όχημα το οποίο έχει υποστεί μετατροπές χωρίς την έγκριση του κατασκευαστή. Τα τεχνικά προβλήματα που μπορούν να προκληθούν με μη εγκεκριμένες μετατροπές τέτοιου είδους είναι πολλά, ορισμένα έχουν να κάνουν με την αξιοπιστία της λειτουργίας, αλλά κάποια είναι ικανά να καταστήσουν το όχημα ανασφαλές.

PEUGEOT: Στην περίπτωση αυτήν, η εγγύηση παύει να ισχύει. Τα τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν είναι πολλά, και είναι αυτονόητο ότι τα εργοστασιακά εξαρτήματα του κινητήρα, και όχι μόνο, δεν είναι σχεδιασμένα για να αντέχουν σε αυξημένη θερμική ή μηχανική καταπόνηση γενικότερα.

PORSCHE: Αν ένα αυτοκίνητο υποστεί μετατροπές εκτός Porsche, αυτομάτως ακυρώνεται η εγγύησή του και παύει να ισχύει η ευθύνη της Porsche σε περίπτωση δυσλειτουργίας ή τεχνικού προβλήματος.

RENAULT-DACIA: Η εργοστασιακή εγγύηση ισχύει κανονικά, εφόσον πρόκειται για εργοστασιακό μοντέλο υγραερίου. Ωστόσο, παύει να ισχύει όταν σε εργοστασιακά μοντέλα Renault και Dacia, μετά την πώλησή τους, έχουν τοποθετηθεί κιτ υγραεριοκίνησης. Ενδεχόμενα τεχνικά προβλήματα θα προκληθούν κυρίως από λάθος τοποθέτηση και διαφοροποίηση/απόκλιση από τις προδιαγραφές, με πιθανές δυσλειτουργίες ή κινδύνους διαρροής του αερίου από τις ενώσεις.

SAAB: Μια εκτός αντιπροσωπίας μετατροπή αυτομάτως ακυρώνει την εγγύηση του οχήματος. Δεδομένης της πολυπλοκότητας και της αλληλεπίδρασης των ηλεκτρονικών δικτύων και υποσυστημάτων των οχημάτων Saab, δεν μπορούν να προβλεφθούν δυσλειτουργίες ή και βλάβες που μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια μετατροπή, ειδικά από μη εξειδικευμένο προσωπικό.

SEAT: Κάθε παρέμβαση στην κατάσταση από την οποία βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου το κάθε αυτοκίνητο αποτελεί λόγο ακύρωσης της εργοστασιακής εγγύησης. Μια τέτοια σοβαρή μετατροπή επηρεάζει την έγκριση τύπου του οχήματος και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Αντίθετα, τα αυτοκίνητά μας με LPG που παράγονται στο εργοστάσιό μας έχουν ακριβώς την ίδια εγγύηση με τα υπόλοιπα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα μας.

SUBARU: Είναι αυτονόητο ότι οποιαδήποτε εκτός αντιπροσωπίας επιλογή μετατροπής θέτει αυτόματα το αυτοκίνητο εκτός εργοστασιακής εγγύησης, διότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η αντιπροσωπία και, κατ’ επέκταση, η εργοστασιακή εγγύηση να καλύπτει εργασίες και εξαρτήματα τα οποία έχουν τοποθετηθεί από τρίτους και για τα οποία δε φέρει καμία ευθύνη, ούτε για την εργασία ούτε για την ποιότητά τους. Τα τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν είναι πολλά. Από απλές δυσλειτουργίες σε καθημερινή βάση έως καταστροφή του κινητήρα, λόγω κακής καύσης.

TOYOTA: Οποιαδήποτε μετατροπή, εντός ή εκτός επίσημης αντιπροσωπίας, η οποία δεν έχει την έγκριση του κατασκευαστή δύναται να επηρεάσει την ισχύ της εγγύησης του αυτοκινήτου στα μέρη που επηρεάζονται άμεσα από αυτήν τη μετατροπή. Για παράδειγμα, μετατροπή κινητήρα για χρήση LPG οδηγεί στην απώλεια της εγγύησης του κατασκευαστή για το σύστημα κινητήρας-εξαγωγή. Υπάρχουν θέματα, όπως η χαρτογράφηση του εγκεφάλου του συστήματος LPG, για τη σωστή λειτουργία των οποίων η Toyota δεν μπορεί να εγγυηθεί, καθώς δεν έχουν αναπτυχθεί ούτε έχουν ελεγχθεί από την ίδια.
Πιθανά τεχνικά προβλήματα:
1. Οδηγοί βαλβίδων (λόγω σχετικά «κακής» λιπαντικότητας LPG σε σχέση με τη βενζίνη)
2. Καταλύτης (λόγω πιθανής κακής χαρτογράφησης του εγκεφάλου LPG)
3. Καταστροφή εμβόλων (στην περίπτωση «φτωχού» μείγματος αέρα-καυσίμου, στην περίπτωση κακής χαρτογράφησης εγκεφάλου LPG)
Μεμονωμένες περιπτώσεις από τα προαναφερθέντα έχουν ήδη αναφερθεί στο Τεχνικό Τμήμα της Εταιρείας. Οι βλάβες αυτές δεν μπορούν να καλυφθούν στο πλαίσιο της εγγύησης, καθώς είναι απόρροια παρεμβάσεων έξω από αυτά που ορίζει και έχει εγκρίνει ο κατασκευαστής.

VOLVO: Οποιαδήποτε βλάβη που προέρχεται από μη εγκεκριμένη μετατροπή δεν καλύπτεται από την εγγύηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η χρήση του υγραερίου έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη λίπανση των εδρών και των οδηγών βαλβίδων (ιδιαίτερα εξαγωγής) και μπορεί να προκαλέσει σημαντικές βλάβες στον κινητήρα. Επίσης, η τοποθέτηση εξωτερικών εξαρτημάτων (μπεκ, καλωδιώσεων, σωληνώσεων κτλ.) μπορεί να επιφέρει φθορές σε εξαρτήματα του αυτοκινήτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου